Semestern närmar sig sitt slut...

Nu är jag hemma igen.
 
Jag har haft en helt fantastisk vecka på Crimetime Gotland. Jag kommer berätta mer i ett senare inlägg då jag har fått koll på alla bilder därifrån. Det enda jag berättar nu är att det inte går att berätta hur roligt och underbart det har varit, man måste ha varit där för att fatta, för att förstå hur lättsam stämningen har varit.
 
På vägen hem svängde jag förbi landet en snabbis. Det är ingen riktig omväg till familjens landställe och med tanke på att jag inte kommer hinna vara där så mycket i höst passade jag på att åka dit och träffa mormor, morfar och min morbror.
 
Sträckan hem blev evighetslång. Det är dagar som denna som begreppet "söndagsåkare" förstås bäst. Jag tillsammans med två bilar gjorde nog minst 6 omkörningar hem. Dessa bilister vi kör om är bilister som kör i 50 km/h där det är 70 km/h. Då det svänger lite ibland, nämen oj, då åker vi i 30 eller 40 km/h för det är så faarligt... Blir galen på dessa förare. Vi som körde om var såklart noga med att köra om på ställen där man ser bra och har gott om tid på sig.
 
Överlag är jag självklart väldigt lycklig nu efter Crimetime Gotland. Dessa söndagsåkare får jag försöka andas bort.
 
Allt för mig just nu!
 
Allmänt, Gotland | |
Upp