Glad igen

Det har varit rätt rejält tunga perioder just nu. Mycket ner och lite upp. Men idag har varit en bra dag! Jobbet flöt på hyfsat okej, mycket skratt och lite fredagsmys på slutet där vi fick godis. Annars är det mycket pepparkakor som gäller just nu. Min mage har börjat klaga lite på det, mullrar hela tiden. Lussebullar fick vi också som en utav gruppcheferna hade bakat. 
 
Här ser ni pepparkakor i bakgrunden och godis där fram och mitt i mellan en massa sladdar och arbete i Ax. 
 
 
Efter jobbet på fredagar tränar vi nästan alltid innebandy med många från jobbet och en person utifrån. Vi kör småmål och det är så roligt!! Vi var sju personer idag så det blev två lag varav ett lag hade en avbytare. Idag gick det bra för mig. Vi byter lag efter ett antal matcher och det laget jag var i vann nästan varje gång, alltså jag vann nästan varje match. Det gick bra för mig och jag gjorde många snygga assist och mål för en gång skull. Min mamma hade parat ihop två olika, fast båda röda, strumpor. Pierre, en från jobbet och som ordnar allt med småmålet, skulle reta mig för det. Men det gav mig inte otur utan tur. Kul var det i alla fall med mycket bra spel från många. Det märks att många har utvecklats enormt. 
 
Hemma har min spis slutat att fungera och tänkte därför äta havregrynsgröt till middag som vanligt när jag är hemma. Men jag pratade med mamma på vägen hem och hon kom med ett väldigt bra förslag, att köpa sushi i Mariefred. De hade öppet och gud vad det var gott med sushi!!
 
 
På kvällen kände jag för att kolla på film. Jag kände för något romantiskt, men kände inte riktigt för något i min hylla hemma. Sen kom jag på precis vilken film jag var sugen på att se. Anastasia. Jag älskar den filmen och jag tycker att Anastasia är så vacker. I slutet gråter jag alltid. Vet inte varför, mest för att allt är så fint, så lyckligt, så sorgligt m.m... 
 
 
Efter att ha kollat klart på filmen sökte jag lite på Youtube. Sökte på låtar från filmen och ville se om jag hittade någon video på när Helen Sjöholm sjunger men hittade tyvärr inte det. Hittade dock lite andra underbara videor. Bland annat den här nedanför som var nostalgisk. Gillar du Disney rekommenderar jag att du kollar in denna video plus del 1 som tyvärr inte gick att bädda in, för de var som sagt väldigt bra gjorda!
 
 
Som sagt, en väldigt bra dag! :) 
 
Allmänt, Disney, Film, Jobb | |
Upp