Så mycket som har hänt... :)

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen därför kommer det ett långt inlägg nu med mycket bilder. Orkar du inte läsa kan du kolla på bilderna eller bara hoppa över inlägget. Jag har fullt upp hela tiden, vissa gånger ännu mer fullt upp än vanligt... Jag börjar i alla fall med den viktigaste händelsen, att jag åkte på kryssning. 
 
KRYSSNING
 
 Jag vann en kryssning i våras när jag var och tittade på Eurovisionfinalen i Globen med min syster Sara. Har inte hunnit uttnyttja den och därför blev det en spontan kryssning med dem som kunde åka med, mamma och mormor. Vi hade jättekul!! Vi åkte 9-10 december. 
 
Robin Bengtsson ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ haha var den som stod för underhållningen!! Som ni förstår på alla hjärtan gillar jag honom så det var en positiv överraskning. Dock så kom Måns och uppträdde på lördagen, vi var där på fredagen. Hade jag, och mormor, varit där när Måns Zelmerlöw var där hade vi båda dött av glädje. Men Robin var grym! ♥
 
Annan underhållning också med Galajul och lite annat. De var väldigt duktiga!! 
 
Som sagt, trevligt!! 
 
Vann lite pengar i alla fall på maskinerna, men skitsamma, mormor och jag älskar att spela på såna maskiner när vi är på kryssning oavsett om vi vinner eller inte. 
 
En annan positiv sak med kryssningen var att en av ordningsvakterna var både snygg och trevlig! Vi var först i kön på och han stod och stoppade tills vi fick gå på. Vi pratade mycket med honom och han hjälpte oss slippa fotograferingen innan man går på. "Gå efter mig så lyckas han inte fota er." För mamma och mormor hatar att vara med på bild. Sen guidade han oss via en snabbare väg till vår hytt för hans låg i närheten. Vi fick alltså gå en annan ingång än alla andra resenärer. Kändes lyxigt!! Om jag ändå kunde lyckas träffa en sådan snygg och trevlig kille!! 
 
Julfest med innebandylaget (dam och herr)
I lördags hade vi julfest med innebandylaget, både dam och herr. Så många som kunde komma i alla fall. Det var nästan alla från damlaget men inte lika många från herrlaget. Två av herrarna hade jultröjor på sig, sånt är jag svag för. Vi åt middag och sedan blev det beer pong. Jag och herrkeepern körde ihop och det gick så bra så vi spelade bara med varandra alla gånger. Vi krossade alla andra. 3/3 matcher vunna. Vi spelade sudden (en mot en) mot varandra en gång men ingen vann vilket var bra för då behöll vi ju vår status obesegrade för kvällen! Keeprarna i FBI Tullinge äger. Efter det var det dans. DJ hade vi från FBI Tullinge som fixade högtalare och lampor och allt. Vi drack en del, dansade en del och pratade en del. Jag kom hem strax efter halv fyra. Fick skjuts av pappa hem, snäll som han alltid är. Mamma och pappa skulle hämta mig för jag tog bilen dit, vi var i Grödinge bygdegård, för att en skulle ta bilen hem. Mamma vaknade och trodde att jag var utelåst eller tappat mobilen eller nåt så de åkte dit halv två. De såg själva hur kul och hur mycket vi dansade så de bestämde för att inte gå in vilket jag tackar för. Men tackar även för att de bryr sig så mycket. Denna julfest var den roligaste festen jag varit på på länge och jag hade jätteroligt! 
 
Nymanklanen firar jul
 Vi var få i år, bara 42 stycken, pga. sjukdomar och folk som inte kunde komma. Vi brukar vara över 60 personer. Det kändes att vi var få i år. Pappa har 7 syskon, vi är 22 kusiner och en jävla massa kusinbarn som jag inte har koll på namnen. Men jag älskar vår stora släkt!! Vi är i farmors gamla hus. Min faster Gunnel och hennes familj köpte det efter att farmor gått bort så vi har fortsatt att vara där varje år innan jul och i år blev det på söndagen igår den 18/12.
 
Foto: Gunnel (faster)
Foto: Gunnel (faster)
Foto: Gunnel (faster)
Foto: Gunnel (faster)
Min kusin Frida bakar alltid superfina och goda tårtor som alla brukar fota. 
 
Foto: Gunnel (faster)
 Vi fick julklappar av släkten till vi fyllde 18 år. Sen har det blivit för många barn. Därför brukar de minsta få under granen nu. 
 
Julbord med jobbet
Julbord med jobbet. Inte så mycket att skriva om förutom att vi bara var två stycken som representerade lagret i Nykvarn och totalt elva stycken från Nykvarn. Totalt på julbordet var vi 151 stycken. Bussen gick hem 20.00 vilket också var tråkigt men annars var det kul och trevligt. Roligare än jag förväntade mig. Jag fick i mig fyra öl, ett glas vitt vin, massa mat och massa godis. 
 
 
Santa run
Vi sprang Santa Run, ungefär 1500 människor, söndagen den 11 december. All vinst går till välgörenhet. Eller snarare såhär, jag skulle springa men hann inte då det blev försenat och jag hade match i Järfälla, som vi vann med 2-9. Sara och Chrille sprang i alla fall och jag hann i alla fall vara tomte och vara med på allt innan. När jag skulle gå och var ensam tomte utanför kyrkan var det en familj som kom gående. "Mamma titta tomten!!" Så söta :D 
 
Fjärde advent
Tycker faktiskt att jag i år lyckades få till trappan rätt så bra! 
 
Paketinslagning i mängder! Jag har köpt fler julklappar än jag trodde. Men det är alltid roligt att ge bort julklappar. :)
 
Och såklart klätt granen med hjälp av mamma. Denna fina gran har jag fått av morfar. Han brukar alltid hugga en på landet på deras tomt. Gulliga, älskade morfar! 
 
Godis i mängder på jobbet
 Vi hade möte och glöggmys på jobbet idag. Massor av godis blev över och vi fick upp detta till oss som jobbar med GlobAx i konferensrummet. Skumtomtar och godis i mängder!! Gott men man kommer bli tjock snabbt om man sitter stilla som vi gör och käkar godis och pepparkakor hela dagarna... Får försöka hålla mig lite i alla fall! 
 
Slut på inlägget
 Nu har jag suttit här ganska länge och knåpat ihop detta inlägg men kände att jag behövde få det ur systemet. Alltid kul att se tillbaka och minnas! 
 
 
Allmänt, Fest, Jobb | |
Upp