10 saker jag ser fram emot med höstfesten på landet (kräftskiva)

Ett list-inlägg kan man ju inte vara utan.
 
Listan består av de 10 saker jag kan komma på som gör att jag längtar till höstfesten som vi anordnar på landet i augusti. Till midsommar längtade jag extremt mycket, men är även ganska taggad på höstfesten. Dock så kommer inte Sara att vara där i år för hon åker med sitt lag till Ungern, men jag får väl försöka bjuda in en del kompisar ändå. Vi har ju några gemensamma kompisar som brukar vara med på midsommar och höstfest.
 
Varje hushåll på landet har ansvaret för midsommar och höstfest vart nionde år tror jag att det är. Det är x antal hushåll som tillsammans hjälps åt. På midsommar är det fler saker att fixa; klä stången, fiskdamm, pilkastning, dans runt stången, tävlingar, korv, chokladhjul, musik på kvällen m.m. När höstfesten äger rum är det ju inget på dagen, men aktiviteterna på kvällen börjar tidigare. Då är det först mat och sång, sedan dukas borden undan och det är dags för fest på dansbanan! Samtidigt är det pilkastning, korv och chokladhjul.
 
 
Listan:
1. Det är en tradition och jag fullkomligt ÄLSKAR traditioner.
2. Trevligt umgänge med nära och kära samtidigt som vi äter mat och sjunger sånger.
3. Dricka alkohol, haha, men inte vara full eller stupfull bara lite påverkad och glad.
4. Vara uppe sent, i princip hela natten.
5. Att vi håller i det. Jag tycker om att ordna sådana här saker även fast det kan bli jobbigt ibland.
6. Få klä upp sig. Ha klänning även fast det är kallt, smycken och sminka sig.
7. Någon gång under kvällen sitta och mysa vid vattnet.
8. Leka massor av lekar under dagen innan vi går ner till sjön, exempelvis kubb.
9. Dansa till låtar jag älskar. Svenska hits från tiden jag har växt upp. Gamla godingar helt enkelt!
10. Sist men inte minst, att bara få glömma allt och tänka på nuet.
 
 Bilden har jag tagit från pixabay.com
Allmänt, Lista | |
Upp