Bröllop och Project X på samma dag

Gårdagen var rolig men gav mig stressont i magen.. Så mycket att tänka på och komma ihåg att ta med sig från Mariefred till Tumba. Dagen började med bröllop. Brudparet var nära vänner till mig. Ann och Roland, som äger Assa och föräldrar till min kompis jag lärde känna på kollo för längesedan. De var superfina! (Alla bilder i detta inlägg är tagna med mobilen och vissa i dåligt ljus så ursäkta kvalitén.)
 
 
Det vackra brudparet, grattis! <3
 
 
Bröllopet ägde rum i Tveta kyrka. Sedan åkte vi vidare till Trädgårdstorp i Tullinge. Åt middag, lyssnade på några vackra sånguppträdanden och hade det väldigt trevligt. De öppnade paket. Vissa paket var väldigt kreativt inslagna! Pengar i en uppblåst ballong och kuvert i en lykta bland annat.
 
Vi stannade kvar där till sena kvällen. Sen åkte vi hem och väl hemma var det bara att svida om till en ny outfit som min mamma var snäll att fixa, för att åka vidare till Project X. En fest på Colosseum som min kollega och vän Sinan anordnat. En födelsedagsinbjudning som gick överstyr.
 
Vi hade VIP-biljetter, kändes bra!
 
 
 
Det var kul och det kom mycket folk, men han lyckades inte få till det där lilla extra. Kändes som en vanlig nattklubbskväll.. Han hade däremot lyckats ta dit en tjur man kunde rida på. Jag red två gånger. Först var jag nervös så händerna skakade, men jag är glad att jag vågade. Jag satt kvar väldigt länge, jag fick användning av mina ridmuskler i låren. Flera från gänget jag var där med red tjuren. Rebeccas (min barndomskompis och bästa kompis) kille Fredrik var grymt duktig på att rida på tjuren. Jag träffade väldigt många från jobbet där, i princip alla unga kollegor var där. Det har ju självklart Sinan sett till, att prata med alla om att komma. Jag var stolt över mig själv, vågade faktiskt gå fram och hälsa på alla jag kände igen. Vanligtvis brukar jag när jag ser någon jag känner vända om och gå åt rakt motsatt håll.
 
Vissa gick tidigare, men det var jag, Rebecca, Fredrik och Jeppe som var kvar till halv tre. Fredrik och Rebecca drog hem, men jag och Jeppe tänkte dra vidare till en gayklubb (Jeppes förslag).
 
Vi åt på Subway och tänkte sen försöka hitta dit. Det gick till en början inte bra.. Men Jeppe pratade med en kompis som var där och vi lyckades till slut hitta dit.
 

Det här är inget man ser varje dag, en man i kostym som sitter bakom en kille på en elrullstol som gick jävligt fort! De sicksackade mellan alla människor på trottoaren.
 
 
När vi väl kom fram var det fullt och inte värt att betala när det bara var en timme kvar. I brist på bättre idéer bestämde vi oss för att dra hem. Nattbuss fick det bli!
 
Jag bor på landet (även i Tumba), vilket gör att bussen sällan går dit vi bor. Därför blev det en morgonpromenad klockan 4.55 på morgonen. Väldigt fint väder och folktomt på gatorna. Måste erkänna att det var väldigt skönt. Träffade bara två personer, en av dem motionsgick med stavar! 
 
 
 
 
 
 
I skogen när jag nästan var hemma träffade jag på en ursöt grävling!! Den sprang över stigen max tio meter bort. Jag hann tyvärr inte få upp kameran och fota, filmade lite men hann inte få med den på bild. Precis när jag höll på att ta upp kameran kollade den upp och ansiktet var så gulligt, svart och vitt. De kan ju bitas och har saxbett så käkarna fastnar. Därför är jag glad att den upptäckte mig i tid.
 
 
Hemma och i säng 5.40. Det tog ungefär 35 minuter att gå från Tumba - hem.
 
 
Allmänt, Bröllop, Fest | |
Upp