Fotoäventyr i trädgården!!

 
Fick fotofeeling när jag kom hem från ridningen, vilket resulterade i ett FOTOÄVENTYR!! I trädgården hos mina föräldrar i Tumba... Mörkret började sakta komma, men ville ha den känslan i bilderna. Det här mörka, fast ändå med en gnutta ljus och hopp i bilden. Det är där blommorna kommer in.
 
 
 
 
 
Jag har alltid älskat löjtnantshjärtan. De är så otroligt vackra och enkla på samma gång.
 
 
 
Av en ren slump hamnade jag här. Vid ringarna på vattnet. Första bilden här är den första jag tog. 
 
 
 
Ville få med vatten ovanför ytan också och inte bara lyckas fota ringarna. Efter x antal slumpmässigt tagna foton lyckades jag fånga detta splash! 
 
 
 
Blommor på fruktträd <3 
 
 
 
 
Bilderna under får mig att längta till landet, ännu längre ut på landet än vi bor. Ut till Lisö och Frönäs där vårat landställe ligger. 
 
 
 
 
Jag var tvungen att inte bara kolla ner på det mörka utan att också kolla uppåt. Där himlen och det ljusa finns. Vita blommor mot en nästan vit himmel. Det får en att längta till sommaren. 
 
 
 
 
 
Dessa bilder är inte redigerade på något sätt. Jo, bilden på mig längst upp. För den var av så dålig kvalité från Snapchat på mobilen. Men jag tänkte redigera bilderna lite, för det är något jag vill öva på. Programmet ville dock inte det. Efter många försök gav jag upp och skrev inlägget ändå. Tycker de blev fina även utan redigering. Ibland behövs ej redigering. Som jag och en kompis till mig har diskuterat. Behöver man redigera bilderna för mycket är fotografen inte bra. Ju mindre man behöver redigera, ju bättre fotograf. Hon är fotograf och siktar alltid på att behöva redigera så lite som möjligt. Jag har alltid gillat att fota lite smått på fritiden sådär, men inget mer seriöst än så.
 
Drack nyss upp det sista av téet som hade kallnat. Ingefäraté med Belvita-kex (ja det är inte frukost men jag älskar dem!) att äta och dricka medan jag skriver inlägget, det är gott det. Men nu är allt slut och jag är helt slut. Dags att sova. 
 
Godnatt <3
 
Allmänt, Foto | |
Upp