Regn och rusk

Skriver detta inlägg på mobilen. Första gången jag gör det så får hoppas att det blir bra! 
 
Vädret började inte bra denna dag med regn och ruggigt ute. Men på kvällen på min ridlektion var jag till och med tvungen att ta av mig min jacka. Ja, det berodde ju faktiskt inte på vädret utan på att det vi gjorde var så jobbigt (red på stora mittvolten för er som vet vad det är). Men vi slapp regnet! Jag fick rida Kára. Hon har stått ganska länge, varit halt, men Sosso (ridlärare och ägare av ridskolan) har ridit igång henne igen. Nu ville hon se också hur hon ser ut och därför fick jag rida henne. Jag blev väldigt glad åt att jag fick äran att rida henne. Det gick väl hyfsat. Var längesen jag red henne så minnet behöver fräschas upp på hur hon är och knepen man ska göra för att få henne att gå bra. Tölten var nog det som inte gick något vidare, har alltid haft lite svårt för att få henne att tölta. 
 
 
Så underbart att vara i stallet. Här är en bild från parkeringen precis innan jag skulle åka hem. Man ser vår ridbana i bakgrunden. Ursäkta kvalitén men bilden är tagen från Snapchat... 
 
Allmänt | |
Upp