Underbara Assa

Utbildningarna har satt igång på jobbet för oss key users i projektet. Intressant men lite segt att lyssna på engelska hela dagen när man inte är van..
 
På kvällen var det dags för veckans ridlektion. Jag fick Assa! Henne har jag inte ridit på hela terminen och jag har verkligen saknat henne. Den största anledningen till att jag saknar just henne så mycket är att jag förut var medryttare till henne, alltså hjälpte till med henne i princip varje dag. Hon var glad att se mig och gav mig massor av pussar innan och efter. Älskade, älskade gos- och pussAssa. Hon kämpade på väldigt bra på lektionen och gick riktigt bra! För er som kan islandshästar så hade jag samlat henne så bra under hela lektionen och fått tölten så ren och fin att när det sen var travdags så ville hon fortsätta att tölta fint istället för att trava. Blev en utmaning åt andra hållet alltså! Sen får man stolt ta åt sig när ridläraren (som är brutalt ärlig) säger att Assa inte samlat sig så fint innan tölt på hela terminen :)
 
 
Väl hemma, frusen som man är, var det baddags med varmt vatten och lavendel!
 
 
Allmänt, Djur, Jobb | |
Upp