Första sjukskrivna dagen någonsin

Jahopp, då var första dagen som sjukskriven någonsin avklarad. Även fast solen har gassat på och jag har tagit det lugnt har jag ändå haft ångest över att inte gå till jobbet. Men har man halsfluss så har man. Det gick dock lättare än jag trodde, psykiskt, att vara hemma. 
 
Jag gick upp vid sju för att ringa och sjukanmäla mig. Chefen var tydligen också sjuk vilket gjorde att jag var tvungen att sjukanmäla mig till min andra chef. Allt blev lite krångligt. De vill att man ringer och sjukanmäler så att ingen vill ljuga om att man är sjuk, vilket jag förstår till fullo. Jag hatar att prata i telefon och hade ont i magen över att ringa. Det var upptaget när jag ringde andra chefen, därför blev det att jag smsade. Men jag antar att han litar på mig då jag aldrig har varit hemma för sjukdom och han vet hur mycket jag är engagerad i jobbet. Jag är ingen som är hemma sjuk för att jag har lite ont i halsen med mera. 
 
Efter det gick jag och la mig för att sedan vakna tolv av att mamma ringer för att påminna mig om att ta mitt penicillin. Jag hade tänkt ta det på morgonen då jag ringde till jobbet, men eftersom det blev strul struntade jag i det. Jag tog därmed första pillret för dagen vid tolv då jag även bestämde mig för att stiga upp. Allt som hände på morgonen klockan sju kändes som en dröm. Jag drömde även inatt att det snöade. Det kändes så verkligt så jag trodde verkligen det när jag gick upp. Men inte då! Till min besvikelse.. Solen låg på huset så luften vibrerade. Ungefär som luften ovan riktigt varm asfalt på sommaren. 
 
Jag har inte mått så bra idag, det har gått upp och ner. Har därför läst klart boken jag påbörjade igår. Suttit på balkongen och försökt slappna av så jag blir frisk någon gång. 
 
Vill bara bli frisk, men det här är nyttigt för mig att bara ta det lugnt och komma ikapp här hemma.
 
 
Allmänt, Böcker, Jobb | |
Upp