Halsfluss

Som rubriken antyder har jag fått halsfluss... Började med att jag i fredags kände av halsont. Inte så farligt, men det var en annan sorts halsont än jag är van vid. Jag jobbade på som vanligt, för vadå, jag är ju inte hemma för lite halsont. Värt att nämna är att jag aldrig någonsin varit sjuk från ett jobb. Inte en enda sjukdag har jag tagit. 100 % frisknärvaro. Men den kommer då att brytas imorgon då jag kommer vara tvungen att sjukskriva mig på grund av min halsfluss. Så jävla arg jag är för det. Mår skitdåligt av att inte kunna gå till jobbet och jobba på. Jag brukar aldrig vara sjuk. Bara konstant småsjuk, men inget allvarligare än så. I alla fall så sa jag det till mamma i fredags kväll och hon ringde på lördagsmorgonen till närakuten i Huddinge och bokade en tid åt mig. Jag har extrem fobi för sjukhus/läkare/vårdcentraler med mera på grund av en barndom spenderad där med brutna ben ett antal gånger. Beror säkert på annat också, men jag hatar i alla fall sjukhusmiljö och läkare. Därför måste mamma följa med. Läkaren var i alla fall väldigt bra, föreslog terapi mot min sjukhus/vårdcentralskräck. Hon var väldigt skön!! "Du är ju bara 22 år och det är många gånger i livet man måste besöka vårdcentraler. Allt läskigt ska man gå i terapi för." Hon gjorde mig glad i alla fall. 
 
Resten av helgen har förflutit i ett segt, sovande tempo. Penicillinen får mig till en zombie. Storstädade ändå idag även fast det tog på mina krafter. Dammsög, moppade golv, torkade lister och allt annat man gör när man storstädar. Kändes skönt att äntligen ha hunnit med det även om det fick mig att i princip dö efter. 
 
På balkongen var det ren och skär sommarvärme. Satt där och svettades i linne medan jag började läsa på en ny bok; Ninni Schulmans senaste, Välkommen hem. Har läst halva idag och än så länge riktigt bra. Det är den första boken jag läser av alla de jag fick signerade i Visby när jag var där på Crimetime Gotland. 
 
Vill avsluta med att berätta att jag verkligen längtar till jul just nu. Höstmörkret och alla tända ljus, mysfaktorn helt enkelt, får mig att längta steget vidare till jul. 
 
Allmänt, Böcker, Jobb | |
Upp