Piggare än på länge

Idag tog jag sovmorgon. Vaknade ungefär vid 11 tror jag och sedan låg jag kvar i sängen och läste ut boken som jag skrev om igår. Riktigt bra! Sen har jag städat hela dagen. Storstädat i köket, i hallen och i sovrummet. Men speciellt i köket. I bakgrunden har jag även idag haft på Disney-musik. Det är så skönt att få ordning. Lite städning på toan blev det också. Under min jobbiga period har jag inte orkat städa som jag vanligtvis älskar att göra, så det har blivit rätt stökigt hemma hos mig så kommer ta några dagar att få ordning på riktigt. Men mitt mål nu är att göra av med saker och att få det så pass i ordning så att om någon kommer på spontanbesök, vilken nästan aldrig händer, så ska jag inte skämmas för att det är stökigt och ostädat. Nu låter det på mig som att jag har extremt superstökigt hemma, men så är det inte. Det är enbart jag som tycker det tror jag. Jag är lite av en perfektionist. Eller mycket skulle man nog säga. 
 
Till middag kollade jag åter igen i frysen efter något. Jag hittade en kyckling som har legat där länge med massor av is omkring. Den lagade jag till i ugnen. Det var då jag råkade ut för det som idag var andra gången under min livsstid och i min lägenhet. Jag råkade få igång brandlarmet. Det var en del is blandat med kyckling som hade åkt ner på plåten och jag höjde värmen mot slutet. När jag sedan öppnade ugnsluckan vällde det ut rök och jag sprang till fönstret och öppnade det till max och ökade fläkten. Det hjälpte inte. Brandlarmet i hallen började att tjuta och jag kutade dit med en stol i handen och hoppade upp. Försökte hitta en avstängningsknapp men hittade ingen och försökte få loss den eller få den att på något sätt tystna. Helt plötsligt tystnade den och jag fick loss den och la den på sängen i sovrummet. Senast det hände var det kanelbullar jag brände, ganska i början när jag hade flyttat in. Som tur var var det denna gång inget som brändes, men jag tycker det är enormt pinsamt..
 
 
Allmänt | |
Upp