Älskar snö men ibland blir det problem...

Imorse när jag vaknade hade mamma skickat ett sms till mig att jag skulle ringa när jag vaknade. Jag ringde innan jag hade kollat ut. Jag skulle nämligen åka tidigt för att gå på bio med en kompis. Annan information som är viktig för er är att mina vindrutetorkare inte riktigt har fungerat som de ska. Det mamma berättade var alltså att det hade snöat mycket igen under natten. Jag blir såklart överlycklig förutom en liten detalj. Att jag skulle ut och köra i vädret. Inte för att det gör mig så mycket, men jag visste att jag skulle bli sen då. Dessutom var jag tvungen att testa att mina vindrutetorkare fungerade för man kan inte köra utan dem i det vädret som var imorse. 
 
Jag skrapade bort is och fick dem att fungera. Jag åkte hemifrån tidigare än jag skulle ha gjort men fastnade strax utanför Mariefred efter två plogbilar på motorvägen. Hela vägen till Södertälje. Som mamma sa, det var ju säkert att åka bakom dem och jag höll med men vi körde i max 50 km/h på motorvägen. Från Södertälje gick det bra ett tag men sedan hamnade jag i kö. Och lite snömodd så var tvungen att köra försiktigt.
 
 
Det resulterade alltså att jag blev sen till Huddinge och vi bestämde att vi istället för att gå på bio skulle hyra en film i Huddinge centrum. Vi köpte mat på McDonalds och hyrde film och köpte lite godis. Vi kollade på Husdjurens hemliga liv. Den var bra. Det var kul att vi såg den för den ville jag se på bio men jag hann aldrig se den. 
 
När jag sen skulle iväg därifrån så fastnade jag på deras parkering. Huddinge kommun, och för den delen alla kommuner. suger på allt. Speciellt på att sköta snöplogningen. Kom igen, det snöar varje år. Vi bor i Sverige. De borde lära sig någon gång hur de ska sköta det där. De hade i alla fall plogat upp snö bakom parkeringsplatserna. Och inte vanligt som en vall eller så, utan en typ tre meter bred hög. Vilket betyder att man måste försöka ta sig förbi det. Några lyckades ta sig ut men vi var två bilar som fastnade. Han den andra som fastnade skulle på kalas med familjen så han blev förbannad och drog. Jag förstår honom. De försökte hur mycket som helst med att få ut hans bil. Hans pappa, eller någon släkting var det i alla fall, hjälpte till. Men de lyckades inte. Och när de inte lyckades, hur fan skulle jag lyckas?! Jag är för feg och mår för dåligt nu, så jag vågade inte be om hjälp. Därför ringde jag pappa som vanligt. När jag satt och väntade på att pappa skulle komma så kom det en snäll kille och knackade på rutan och frågade om jag ville låna en skyffel. Jag tackade för hjälpen, men sa att pappa redan var på väg till Huddinge. När pappa väl kom och vi skulle börja skyffla kom de som hjälpt den andra killen, han som skulle på kalas, och frågade om vi behövde hjälp. Det behövde vi. Så först började de tre putta och jag försökte gasa och backa. Sedan puttade vi tre och pappa försökte. Efter mycket om och men lyckades vi till slut gunga oss loss och köra framåt för att sedan kunna backa. Tack gode gud för att de som bor på Klockarvägen i Huddinge är extremt hjälpsamma!! 
 
 
När jag var klar den åkte jag till Södertälje för att träffa två gamla kompisar från gymnasiet. Jag blev lite sen på grund av incidenten jag skrev om ovanför. Men jag kom "bara" en halvtimme sent. Vi hade i alla fall trevligt och det var väldigt roligt att träffa dem igen! Nanny har jag inte träffat sen i augusti tror jag, sen åkte hon till Australien för att forska med skolan, och Stephanie har jag inte träffat på minst ett år tror jag. Shit vad tiden går snabbt!! Vi fikade på Nancy´s i Södertälje. Jag hade ju redan ätit så jag fikade medan de två åt. Men som sagt, vi hade väldigt trevligt och hellre träffas två timmar lite då och då än en gång per år eller något. Det är så svårt att få till det att träffas när det är många som pluggar på andra håll i Sverige. Men som sagt, hellre få korta tillfällen än långa sällan. 
 
Något roligt, lite oväntat, som hände när vi satt och åt var att mina grannar som bor under mig gick förbi. Världen är allt bra liten! 
 
 
Det blev i alla fall en bra dag överlag och på kvällen passade jag på att dricka lite eftersom jag alltid är för upptagen för det annars. Det behövdes just nu så pissigt som jag ändå mår. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp