En hyfsat ny kvällsrutin

Jag har alltid skrivit mycket sedan barnsben. Jag har skrivit dagbok lite till och från. När jag är så stressad som jag är nu och har så mycket tankar i huvudet fick jag tanken (haha, ytterligare en tanke) att skriva ner allt. Jag läste en artikel, kommer inte ihåg exakt vad den handlade om, men någonting om att man kan bli mer avslappnad genom att skriva ner allt i till exempel en dagbok. Man ska heslt börja med det negativa och avsluta med det positiva. Då slipper man ha alla tankar i huvudert när man ska sova och därmed sova bättre. Sedan 27:e december 2016 har jag skrivit nästan varje dag. Jag har hittills skrivit varje dag 2017. Det är en ny rutin jag har på kvällen att alltid skriva några rader. Det behöver inte vara många, men eftersom jag gillar att skriva tenderar det till att bli några sidor per dag, haha än så länge i alla fall när mitt huvud är så fullt. Men jag har sovit bättre, när jag väl har sovit. Jag har dock vaknat mitt i natten flera nätter nu, men som sagt när jag väl sover har jag sovit bättre och blivit piggare av sömnen istället för tröttare. 
 
 
Jag har också börjat kika mer på många olika bloggar. Har några stycken som jag har fastnat för. Sen har en av mina favoritbloggare nevnarien.se börjat göra videor också. Hon har intresserat sig mycket för rörliga bilder på slutet av förra året och gör därför en del youtubeklipp. Jag har börjat kolla lite. Jag känner att jag inte riktigt har gett youtube en ärlig chans, men ska försöka nu och än så länge går det bra! 
 
 
 
Allmänt, Skrivande | |
Upp