Riktlinjer snarare än nyårslöften för 2017

Jag halvt bestämde mig i år att nyårslöften är dumt. Jag lyckas sällan hålla de så bra som jag vill. Men jag kan ha mina nyårslöften mer som riktlinjer. 
 
Bild är nog tagen från Google för länge sedan..
 
Bli fit till sommaren 
Nu är det ju så att alla alltid har hets kring sommaren och att man vill vara vältränad tills dess. Mitt mål gäller något helt annat. Jag och en kollega har en intern liten (inte så liten längre) tävling. Svårt att förklara, men för att göra en lång historia kort började allt med ett test på Facebook om hur en ser ut om ett år. Allt började som skämt men har blivit allvarligare med tiden. Vilket jag gillar! Tävlingen kan man kalla rejäl motivation. 
 
Börja fota mer med min systemkamera
Det här är något jag verkligen har tappat de senaste åren. Jag har till och med glömt bort hur man enkelt ändrar vissa inställningar, skäms på mig! Men mitt mål är att ta upp det 2017 och utvecklas inom det. Kan bli trevligt till bloggen om inte annat för nu är ju alla bilder här bara halvt suddiga mobilbilder för att jag skakar så mycket när jag tar dem...
 
Börja sy
Jag har alltid älskat att sy och började ta upp det igen lite grann förra året. Sen försvann tiden igen efter sommaren och jag tappade det igen. Men fortsätta att sy vill jag göra under 2017, mitt drömmål är att sy en medeltidsklänning och en tillhörande mantel. 
 
Sluta småäta
Läste i en tidning att man bara ska äta något om det antingen är 100 % bra för kroppen eller att man njuter av det till 100 %. Var väldigt bra skrivet och motiverande att läsa. En liten tankeställare. Det är vad jag ska sikta mot gällande mat under 2017. 
 
Säga nej och inte vara för snäll
Jag är alltid den som alltid tar på mig allt, alltid gör saker jag inte vill och aldrig kan säga nej för jag mår dåligt över att såra personen. Men jag kommer inte börja såra personer jag säger nej till, beroende på vad det gäller såklart. Jag sårar bara mig själv. Och bränner ut mig själv. Jag måste sluta leva efter måsten och tänka på mig själv i första hand. 
 
 
Allmänt, Lista, Projekt, Träning | |
#1 - - Emilia Sjödin :

Jag älskar att min punkt är raka motsatsen mot din. Min lyder "Börja säga ja, och inte vara så negativ", haha!

I år har jag inte satt så höga mål. Jag vill mer utmana mig och göra små saker jag vet att jag klarar av att bocka av från listan.

Hoppas du har fått en bra start på det nya året, kram :)

Svar: Haha jaha vad roligt! Min är väl framförallt att säga nej, men jag är nog också i behov att säga ja till vissa saker, framförallt till spontana saker. Och jag behöver definitivt också bli mer positiv jag med! Vi får ta och jobba på vårat ja och nej-sägande ;)
Det är bra, jag tycker inte man ska sätta för höga mål. Tycker ditt låter som en bra idé.

Ja, tack detsamma!!
Kram :) <3
Rebecka Nyman

Upp