Äntligen sommarvärme en lite stund

Äntligen kom sommarvärmen idag. Sista veckan med kvällsjobb. Lika varmt som den varmaste av sommardagar då kroppen svettas som bara den. Jag har legat på balkongen hela dagen fram till jag var tvungen att åka till arbetet. 
 
 
Först satt jag ganska länge och läste. Har nu läst ut ännu en bok så började på en till. Det hettade bra i hörnet där min framtida bänk ska stå. Riktigt, riktigt skönt var det. Jag har varit så frusen på sistone så nu får jag passa på att värma mig. 
 
 
Det var lagom länge jag satt ute i solen i alla fall nu när kroppen inte är van. Hade jag suttit längre så hade jag nog bränt mig, men det här var precis lagom. Jag berättade ju att jag satt och läste ett tag. Det gjorde jag i princip hela tiden, men stunden innan jag skulle fara till jobbet la jag mig i dörröppningen och solade ett tag. Solade och värmde mig ytteligare. Så otroligt skönt! Och känner man mig vet man att jag inte egentligen är så här mycket för sol och värme, men på senare dagar har jag blivit mer och mer solgalen. Dock så är fortfarande min favorit vintrar med extremt mycket snö. Men efter det är det dagar som denna då man svettas av att vara ute i solen. 
 
 
Innan jag kom till jobbet slog jag in en present till Sara, som då fyller år idag. Jag kom på typ igår att jag ville ge henne något samma dag som hon fyller år även fast vi ska fira henne på söndag. Jag har inte hunnit köpa något än och det jag har köpt ligger i Tumba hos mamma och pappa. Därför sprang jag idag runt i lägenheten för att hitta något att ge henne. Jag tänkte om jag kanske kunde pyssla ihop något men insåg att jag knappt har hunnit skaffa mig lite pysselsaker hem. Hittade till slut en ansiktsmask jag inte har öppnat som jag har köpt och gav henne den. Det var Forevers marine mask som jag själv använder och tycker om. Så hoppas hon också kommer att gilla den så får hon fler presenter på söndag!
 
Allmänt | |
Upp