Jobb, jobb och mera jobb

Denna helg har jag jobbat. Men det tycker jag är roligt! Vi är på väg att byta system på jobbet från movex till ax för er som har missat det. Vi har vår go-live på onsdag, den första februari. Därför var vi denna helg tvungna att städa, bygga om lite, märka om och inventera. Det har gått lite sisådär. Men allt löser sig på ett eller annat sätt. 
 
Jag har en period just nu som jag inte känner något förutom utmattning. Det var längesen jag grät och längesen jag skrattade. Det börjar kännas i kroppen. Men ingenting annat känner jag. Ingen glädje, ingen sorg. Men ändå är jag ledsen. Det är svårt att förklara. Skulle behöva någon som förstår mig. Många skulle säga att det beror på att jag jobbar så mycket och har mycket på fritiden. Och ja, det är nog sant. Men jag vill ha saker att göra hela tiden för att inte känna mig så fruktansvärt ensam. När jag har en ledig dag och ska hem så fastnar jag ändå kvar på jobbet i minst 45 minuter. Jag drar mig för att åka hem, men ändå är det där jag trivs som bäst. Hemma. 
 
Ikväll har i stort sett ingenting fungerat. Varken jobbmässigt eller innebandymässigt. Och jag är så extremt trött och känns som om jag bara blir tröttare för varje dag som går. Även fast jag sover lika mycket varje natt och ändå bra antal timmar. Därför kommer jag alldeles strax att däcka. Jag varvar ner genom att lyssna på Spotify´s spellista Rofylld, dricker lite örtté (kvällsro är namnet), har tänt mängder av ljus samt rökelse med örter och ska nu efter att det här inlägget är klart börja läsa. Först kapitel 1 i en bok som en av mina bästa vänner jobbar med, och sedan fortsätta med en deckare innan jag sluter ögonen för idag. 
 
 
Allmänt | |
Upp