En av dessa sällsynta dagar

Idag har jag haft en av mina sällsynta dagar som rubriken antyder. En dag då jag inte har behövt lämna min lägenhet. Så otroligt skönt och dessa dagar behöver jag ha. 
 
Jag sov ganska länge för att vara jag. Vaknade strax innan 12. Det dumma med det är att dagen genast har minskat i många antal timmar, men å andra sidan behöver jag sova just nu. Dagen har jag spenderat framför teven. Jag har nog aldrig kollat så mycket på tv som idag. Mitt i tog jag en paus och städade lägenheten, inte för att jag verkligen måste utan för att jag gillar att plocka undan och göra ordning. Plus att jag behövde en liten paus och röra mig. Inte bara ligga i soffan hela dagen.
 
Den serie som jag har börjat att kolla på är Once upon a time. Jag och min syster började kolla på den när den kom eftersom vi båda gillar temat åt sagohållet. Vi tyckte att säsong 1 var bra, säsong 2 var också ganska bra, men det spårar ur lite sen. Men den är helt okej och jag gillar den ändå. Jag gillar kostymerna, miljön och allting som får mig att glömma bort verkligheten. Vi kollade på de tre första säsongerna men sen gick den inte på svensk tv har jag för mig ända till i år. Nu har den gått på tv men en tid som krockar med mina innebandyträningar. Något avsnitt här och var har jag sett, men inte hunnit kolla sammanhängande. För några veckor sedan såg jag någonting som gjorde mig extremt glad. Serien har äntligen (!) kommit till Netflix. Så nu tänkte jag se alla säsongerna med start från början. Ikväll blev jag klar med säsong 1. 
 
 
Allmänt | |
Upp