Del av min önskelista julen 2016


 
Ovan är en väldigt liten del av önskelistan till årets julfirande. Det som jag har märkt när jag kollar på min önskelista är att jag önskar mig avslappning. Det här året har varit ett av mina mest stressade år med fullt upp varje minut. Och då menar jag verkligen varje minut.. Och det märks ju som sagt ganska tydligt på min önskelista :)
 
 
1. Boken NORDISKA VÄSEN
Jag har alltid fascinerats av alla väsen vi tror på här i Norden. Den här boken har jag länge suktat efter och den verkar magisk!
 
2. Pukka Night Time Te
Jag älskar te och har gjort sedan några år tillbaka. Mitt kvällste tog nyligen slut och vad passar då inte bättre än att önska sig nytt? Detta märke, Pukka, känner jag inte till sedan tidigare, men de verkar satsa på sådant te jag gillar, nämligen naturligt och grönt. De verkar dessutom ha andra spännande smaker än detta kvällste.
 
3. BLANDA BLANK, skål från IKEA
Denna skål har jag också velat ha länge men var slut sist jag tänkte köpa den. Den är snygg och bra till mycket, men det jag framförallt skulle använda den till är när jag har hemmaspa. Antingen när jag bjuder över vänner på en spakväll, eller när jag själv unnar mig det. Perfekt att ha en skål som denna för att skölja ansiktet i istället för i det trånga handfatet, och perfekt till till exempel handspa.  
 
4. Skincity the hairband
Detta är något jag funderat över länge undermedvetet, men ganska kort tid medvetet. Jag tycker alltid att håret är i vägen när jag sätter på ansiktsmask med mera. Detta hårband skulle vara perfekt för det! Speciellt eftersom det är designat just till det, när en utför sin dagliga hudvårdsrutin och vid hemmaspastunder.
 
5. Bridget Jones dagbok
Sist men inte minst i denna bild, denna underbara film! Jag faller alltmer för romedier (mitt namn för romantiska komedier). Och brittiska komedier har ju en viss charm. Just nu är det dessutom kampanj på brittiska komedier på discshop.se. Jag är ingen streaming-människa och vill därför ha mina filmer på dvd. Det är många bra filmer jag saknar och önskar mig och Bridget Jones dagbok är bara en av dem.
 
Nu fick ni veta några saker jag önskar mig i jul. Hoppas ni själva fick lite inspiration, både till julklappsinköp och till egna önskningar till önskelistan!
 
Allmänt, Böcker, Film, Forever, Lista, SPA | |
#1 - - Hanna Karlsson:

Jag älskar verkligen Bridget Jones dagbok. :-D

Svar: Åh vad kul!! Har du sett Bridget Jones Baby? Den var också superrolig!! <3 http://natureinmind.blogg.se/2016/september/biomys.html
Rebecka Nyman

Upp