Sanningen är, jag har saknat dig ledighet

Den här dagen är mitt halleluja moment! 
 
Jag är ledig. Helt sjukt. Ledig. När hände detta, när tog jag tag i att ansöka om ledighet? Det var ett tag sedan, i oktober om jag minns rätt. Då jag kände att jag ville vara ledig runt jul till varje pris. Jag brukar tänka som så att jag vill jobba när det är som minst att göra på jobbet för att inte "slösa" bort lättarbetade pengar. Men i år behövde jag ledighet så för ganska längesen bestämde jag mig för att ansöka om mycket ledighet vid jul. Jag fick lite push från kollegor på jobbet och det är jag för evigt tacksam över! 
 
Så nu sitter jag här i min soffa och har julmusik i bakgrunden. Kollar på min fina julgran som jag och min mamma satte upp igår. En av de finaste granar jag har fått av morfar. Under granen ligger mängder av paket. Många, majoriteten, till min syster. Älskar julen så mycket och i år har jag varit helt galen med att köpa julklappar. Vill bara köpa mer och mer!! Jag började tidigt med att slå in julklappar i år, 1 augusti (!), vilket betyder att jag inte har haft så fasligt många att slå in nu. Därför vill jag köpa många fler för att jag vill slå in fler. Så har ni något bra julklappstips så kommentera gärna. 
 
Något jag älskar med julen är alla filmer jag lyckas se och som visas på tv. Har redan sen igår kväll sett tre filmer, lite serier och en del avsnitt av årets julkalender som jag inte har hunnit se tidigare i år. Jag såg fem avsnitt idag och den är bättre än förväntat. Den har med mer av julen än jag trodde innan. Älskar killen som älskar julen lika mycket som jag gör och som gömmer lussekatter på kroppen. Han gör att jag får julkänsla av julkalendern även om den utspelar sig i rymden. Hade hans karaktär inte varit med hade jag nog inte tyckt om denna julkalender även fast den har en bra handling. 
 
Det var allt för mig just nu men ni lär få höra mer av mig nu när jag är ledig och enbart har träningar jag behöver åka iväg på. 
 
 
Allmänt | |
Upp