Innebandymatch Alcro mot Kolpenäs

Imorgon går vi in på riktigt i ax. Vi har jobbat med det i helgen men imorgon går vi live. Men jag är inte orolig. Det kommer bli några problem men allt kommer till slut att lösa sig. 
 
På grund av det har det varit rätt mycket på senaste tiden, och var därför skönt att på kvällen spela lite innebandy. Vi i globaxgruppen jobbade över och åkte direkt till innebandymatchen. Vi som skulle vara med. 
 
Det är många i Kolpenäs som antingen jobbar eller känner folk på jobbet. Plus att han som startade klubben Kolpenäs jobbar hos oss. Det gör att vi ibland har matcher mot Kolpenäs. Alcrogänget mot Kolpenäs. Jag brukar vara med så ofta jag kan på dessa matcher för jag tycker det är grymt roligt! Jag brukar dessutom spela där jag behövs. Antingen i mål i något av lagen, eller ute i något av lagen. Idag spelade jag ute som forward med Kolpenäs. 
 
 
Min syster Sara spelar i Kolpenäs och jag älskar att spela med henne. Bollmärket på bilden ovan gav hon mig på uuppvärmningen.. Det var inte ett så hårt skott men är som sagt fortfarande röd. Och jag får aldrig bollmärken och jag är målvakt. Jag har börjat få märken på senare tid vilket jag tror tyder på att min kropp inte mår så bra. 
 
Men i alla fall. Vi spelade fyra perioder tror jag.  Efter två stod det 8-8. Då hade vi tidigare lett med typ 5-2. Jag gjorde första målet fast med lite tur. Jag älskar stt spela med Sara för vi vet verkligen (oftast) var vi har varandra. Vi behöver bara slänga ur oss korta ljud så vet vi exakt. Vi gjorde ett skitsnyggt mål idag. Ett riktigt systrarna Nyman mål. Brs passningsspel och sen direktskott av Sara. Så jävla snyggt! Vi spelade bra, vår kedja,  men vi lyckades inte pricka målet eller bollen i frilägen annars hade vi gjort massor av mål. Det ville sig inte bli fler mål för oss, men vi är nöjda ändå! 
 
 
Allmänt | |
Upp