Blyga katter

Igår efter att jag skrivit mitt inlägg satt jag uppe ett tag och tittade på film. Vid midnatt såg jag två blyga katter smyga sig fram i hallen. Tassade runt i hela lägenheten och spanade. De var så söta. Ena la sig vid spegeln så att jag där jag satt kunde se två små söta vita tassar titta fram och kollade jag noga såg jag även huvudet. 
 
Imorse har jag vaknat ett antal gånger av att de har smygit runt och jamat lite smått. Inga riktiga mjau men lite åt det hållet. Efter att jag har klivit upp så har de smygit sig undan och låg ett bra tag under sängen. Ena ligga kvar där men andra har hittat ett riktigt bra gömställe som jag inte lyckas hitta, därav det riktigt bra gömstället. Jag är fascinerad över katter och deras förmåga att hitta gömställen på en sådan relativ lite yta. Jag förstår inte hur de lyckas gömma sig utan att man ser dem när det i princip inte finns några sådana gömställen. Jag får väl se senare om jag lyckas klura ut var när hon bestämmer sig för att komma fram eller om hon lyckas hålla det dolt för mig. 
 
Allmänt | |
Upp