Nu är det katter här hemma

För två veckor sedan, på söndagen, var jag med min syster Sara och besökte Stockholms katthem. Mamma och Sara har försökt att övertala mig till att skaffa katt. Jag har alltid varit lite mer av en hundmänniska, men älskar katter med och det passar bättre med katt som jag lever nu så hund får det bli senare i livet. 
 
Jag hade kollat lite hemsidor innan och det var några jag fastnat för, framförallt två stycken som ville flytta tillsammans. Noya och Norea. När vi kom dit fastnade jag mer för dem och bestämde mig för att boka dem. 
 
 
Fyra besök krävdes eftersom de är lite skyggare, innan de får flytta hem. Idag kom de hem. Margit som var och lämnade dem berättade att de brukar lämna dem i kattlådan för att de ska veta var den är. Hon var här ungefär 13.30 med dem och i kattlådan låg de till alldeles nyligen, 23.00. Eller det var då jag upptäckte att de flyttat på sig, jag tror att de kan ha flyttat sig lite tidigare. I ungefär 9 timmar låg de och tryckte i kattlådan innan de vågade sig ut, men nu ligger de i köket under köksbordet mot väggen. Innan dess har de ätit lite mat så det är bra. 
 
 
 
Precis nu när jag skriver denna mening äter de mat. Så duktiga de är!
 
Välkomna hem Noya och Norea, eller som jag tänkte kalla er, Nala och Aurora!!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Emilia Sjödin :

Så fina!

Svar: Ja, tack! :)
Rebecka Nyman

Upp