Södertörns högskola nästa!

Jag tänkte skriva igår men det blev inte av. Hade fullt upp med att fira efter att jag hade kört ett stentufft spinningpass som jag inte gjort på länge. Var dock inte spinningpasset jag firade utan att JAG HAR KOMMIT IN PÅ HÖGSKOLAN!! Nu till hösten kände jag mig äntligen redo för nästa steg i livet, det vill säga att plugga vidare. Jag kom in på mitt förstahandsval och är så glad för det. 
 
Igår morse när jag kom till jobbet gick jag in på antagning.se för att se hur det hade gått för mig. När jag loggade in stod det att vi skulle få beskedet under dagen men att det skulle komma ett mejl som talade om när det var klart. Jag väntade och väntade på detta mejl. Inget kom. När klockan närmade sig halv fyra kom en kollega förbi. Jag berättade att jag ännu inte fått veta och han sa att jag skulle logga in. Mejlet hade ju inte kommit men vem visste, det kanske hade kommit in ett besked ändå. Och det hade det då jag fick veta att jag kommit in. Fick varsin high five av mina kollegor som var där då. Det kändes bra och jag fylldes på med ny energi. Positiv energi. 
 
Vad är det då jag ska plugga kanske ni undrar. Jo, det är Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning företagsekonomi på Södertörns högskola. På måndag blir det till att haffa chefen som kommer tillbaka från semestern och berätta det jag varnade honom för i februari, att jag ska plugga. Vilket han peppade mig till och blev glad när jag berättade så han lär bli överlycklig nu. 
 
Så, önska mig lycka till. Studentlivet, här kommer jag!
 
 
 
Allmänt | |
Upp