Fokus

Idag har varit en dag med glädje, trötthet, aggression och gråt. Ikväll väljer jag att fokusera på det bra för att kunna sova senare. Det andra får ni nog ett lugnare inlägg om imorgon, när jag har hämtat mig lite och kunnat få ett perspektiv. 
 
På senare tid har jag kommit igång på riktigt med träningen på jobbets gym på lunchen. Jag körde igång ett tag men sedan blev jag sjuk och har vilat. Började igen. Blev sjuk igen. Nu är jag åter igång men med en inte helt frisk kropp. Orkar inte försöka bli frisk hela tiden så kan lika gärna köra på. Jag har massor av olika lopp planerade detta år så det är fokus på löpningen blandat med lite styrka. Mitt mål från början har varit att springa 5 km på en tid under 30 minuter. Det målet nådde jag ganska snabbt då jag gjorde det från början när jag började löpa för någon vecka sedan. Då var tanken att jag skulle springa antingen 30 minuter eller 5 km. Om jag hade lite kvar till 5 km när jag nådde 30 minuter skulle jag springa till 5 km och tvärtom. Alltså har jag sprungit 30 minuter varje gång eftersom jag alltid har nått 5 km innan. Idag sprang jag nästan 6 km på 30 minuter. Jag fick extrem håll efter tjugo minuter, känlan av knivhugg i magen och valde då att gå liten stund. Hade jag inte fått håll hade jag klarat 6 km på 30 minuter. Jag hade en bra känsla och ska försöka ta med mig den ikväll när jag ska försöka sova. 
 
 
Allmänt | |
Upp