Promenad i Kungsängen

Idag var jag och hälsade på min syster och hennes kille i Kungsängen. Mormor och morfar var också där. Mamma hämtade upp mig hemma hos mig och så tog vi bakvägen till Kungsängen. Den biten kändes lång men är lika lång som andra vägen genom stan. Fördelen är mindre köer och inte många efterblivna människor som inte kan köra bil. Vi fikade och sen åkte mormor och morfar hem. Men mamma och jag stannade kvar och tog tillsammans med Sara och Chrille en långpromenad runt en sjö som ligger i närheten. Själva rundan var 6 km lång men vi gick nästan 1 mil. På vägen träffade vi massor av hästar. Mestadels islandshästar. Och jag insåg att jag längtar ännu mer efter ridningen än jag trodde. Att få se islänningar igen var underbart. Så underbart att jag lutade mig för långt fram och fick en elstöt av stängslet! Första gången i mitt 23-åriga liv. Mamma tycker ändå det är bra jobbat att jag har klarat mig från det så länge eftersom jag har varit i stall och hållit på med hästar så sjukt mycket i mitt liv. Så det var väl dags antar jag. Gjorde inte ont men jag kände verkligen elen gå igenom kroppen, haha. Väldigt trevlig promenad i alla fall! 
 
 
Allmänt | |
Upp