Produktiv sista dag innan helvetet startar

Imorgon är semestern slut. Den har varit slut ganska länge för mig, jobbat i ungefär 3 veckor tror jag, men semestern från innebandyn där man själv tränar och faktiskt har möjlighet att få det avklarat direkt efter jobbet och få en massa tid över på kvällen. Imorgon sätter alltså den igång igen så det heter duga. Vi börjar med ett Beep-test (ni som inte vet får googla), och jag är så jävla nervös över det att jag inte ska klara lika mycket som innan sommaren även om jag har tränat en del. Vill verkligen få samma eller bättre. 8,5 fick jag sist, för er som det säger något.
 
Idag fick jag faktiskt lite att göra på jobbet. Yey!! De här senaste veckorna har varit så tråkiga. Innan semestern höll jag på att gå under för att det var så mycket. Nu håller jag på att gå under av tråkighet istället..
 
Väl på vägen hem stannade jag och köpte sushi (hihi), som alltid nu för tiden. Lite nyttigare än annan snabbmat i alla fall!
 
Hemma i lägenheten har jag kollat lite på serier när jag åt mat, sen har jag läst och tagit det lugnt, och städat. Jag har även hunnit att kolla mina Glossybox jag har fått som jag inte har haft tid att kolla eller att testa produkter från. Jag har hunnit samla på mig några stycken som jag inte har hunnit mer än kollat i. Idag har jag kollat noggrannare vad jag faktiskt har fått för produkter och hann även med att testa en self heating mask.
 
 
Det här är alltså en produkt jag fick i boxen innan den som kom nu senast. Den var lätt applicera och och så fort den började att reagera med vattnet blev det varmt i hela ansiktet. Jag visste ju, av förpackningens information, att det skulle bli varmt, men inte trodde jag att det skulle bli så varmt som det blev! En skön känsla var det i alla fall och även skönt när man masserade in den i en minut. Känslan när man sköljde av den var ännu bättre! En riktigt kylande effekt. Glömde nämna att den luktade mint och var fräsch som mint när man äter en till exempel halstablett med mintsmak. Fast i ansiktet dårå. Men efter var det som jag skrev ovan en kylande effekt och ännu mer en kylande effekt av mint. Riktigt fräsch och ren känsla. Kan varmt rekommendera denna produkt och kommer nog själv att köpa hem den!
 
 
På eftermiddagen har jag även hunnit med att slå in årets första julklapp! Det gäller att vara ute i god tid, eller hur var det nu det var. Jag hittade en sak till min syster under min semester när jag var och handlade i Nynäshamn. Den kan lika gärna få bli julklapp och då är det lika bra att slå in den så snabbt som möjligt. Har funderat nu idag över det där, och jag ska nog försöka att köpa julklappar redan nu och vara så klar som möjligt på den fronten när jul väl kommer. Hur mycket jag än älskar jul så blir det alltid stessigt när jag ska köpa julklappar. Att hitta saker och i princip köpa något bara för att köpa något. Fast jag är nog inte alls så stressad som alla andra över det. Men om vi då hypotetiskt säger att jag är klar med alla julklappar i typ september/oktober, då kan jag lägga allt mitt fokus på resten av det jag älskar med julen. Jag kommer även hinna njuta och bara ta det lugnt, kolla på julfilmer med tända ljus på bordet, en filt runt kroppen och en tekopp vilande i händerna. Så jag ska fan satsa på det!! 
 
 
Allmänt | |
Upp