Sköna fredag

Idag hade jag från början planer på att kanske åka till en kompis och grilla och kanske spela lite kubb. Men en kompis från längre bort i landet spontanbesökte vår del av Sverige och jag förstår att de ville umgås. Inte mig emot för hade hemskt gärna grillat men samtidigt är det mysigt att bara vara hemma när jag har varit borta så mycket dessa dagar. Jag har passat på att städa bland annat. Sen har det regnet öst ner ett tag så då har jag suttit och myst i soffan med en bok i handen. En bok som är så bra så jag vill bara läsa ut den för att veta vad som händer. Trasdockan heter den och är Daniel Coles debut. Hemsk bok och passar mig perfekt då jag ÄLSKAR hemska böcker! 
 
 
 
Eftersom det inte blev grillat idag så kollade jag igenom frysen efter något att äta. Jag är så dålig på att laga mat så allt blir typ gammalt hemma hos mig, och därför försöker jag nu att äta upp det jag har haft ett tag. Falukorv hittade jag i mittenlådan. Och det var något jag var sugen på idag också. Det är alltid gott! Medan jag började laga mat så diskade jag. Jag äger tyvärr ingen diskmaskin så det är fruktansvärt jobbigt haha. Men ibland får jag ta tag i det, ofta när det har bildats en liten hög i diskhon. När maten väl kunde börja lagas pumpade jag på med Disney-musik i köket och dansade och sjöng för fulla muggar. Alltså är jag tydligen glad idag. Men jag har haft några riktigt bra dagar innan idag så kan vara därför. 
 
 
Efter att jag hade lagat mat så valde jag en film att kolla på medan jag åt i vardagsrummet. Jag är mycket för dvd-filmer. Jag är inte en sådan som laddar ner från nätet. Och jag är inte en sådan som streamar. Förutom till för några veckor/månader sen. Och då menar jag inte att ladda ner utan att kolla på Netflix. Sara, min syster, fick mig fast där. Hon fick mig att se fördelarna. Plus att jag aldrig kollar på riktig tv längre, nästan aldrig i alla fall, för jag är alltid iväg på innebandy eller annat och de program jag brukade kolla på går typ inte längre. Nu är det bara en massa tävlingsprogram, matprogram och sjukhusprogram. Sånt som jag tycker är det tråkigaste som finns att kolla på. Men nu är det även såhär att jag för att få mer minne raderade netflix från min mobil och sen när jag kom hem från Öland och skulle installera det igen så gick det inte ens att hitta. Pappa kom med en teori om att min mobil kanske är för gammal för deras senaste uppdatering och det känns nog faktiskt troligt.. Men inte fan tänker jag köpa en ny telefon trots att den är gammal och nyligen fått en sprucken skärm. Den fungerar bra ändå. Jag är så jävla emot att mobiler ska kosta en förmögenhet, mer än datorer i en del fall. Till maten blev det i alla fall filmen Superhjältarna. Jag älskar den filmen och jag ser verkligen fram emot att tvåan kommer ut nästa år!!!! 
 
 
Allmänt | |
Upp