Morgontrött

I förra inlägget skrev jag om mina "största" nyårslöften/mål för 2017. Ett litet mindre mål jag har är att använda min tid väl för att inte behöva stressa. Som att gå upp i tid på morgonen. Jag ska egentligen gå upp klockan 06.00 men det brukade bli på slutet av förra året, typ sista halvåret, att jag klev upp närmre tjugo över eller fem i halv sju. Jag åker tjugo/kvart i sju så ni kan ju förstå att jag konstant var stressad varje morgon. Nu sitter jag här och dricker mitt varma citronvatten och har inte stressat speciellt mycket denna morgon. Jag ska försöka gå upp rätt tid för kroppen och sinnet blir bara tröttare av att snooza. Får väl helt enkelt rulla av sängen om jag inte orkar stiga upp, men 06.00 ska jag upp och därmed basta! Än så länge har det bara gått två dagar, men jag ska göra mitt bästa för att hålla i det och bli en piggare människa. Önska mig lycka till!!
 
 
Allmänt | |
Upp