Finally!

Äntligen har jag kommit igång med skrivandet igen. Jag har varit taggad på att sätta fart igen ett tag, men har ändå inte riktigt haft tid eller ork eller idéer för den delen till att sätta mig ned framför datorn och börja skriva. När jag var i Spanien lyckades jag av en slump se satt Novellix har en novelltävling just nu. Den började den 16 maj och slutar sista juni. Det var väldigt synd att jag inte såg den tidigare för har inte hunnit att skriva nu. Temat är kaos. Att skriva en novell kräver ändå en del jobb. Man måste först sitta och skriva ett första utkast. Sedan måste man jobba på texten för att sedan be någon läsa och jobba på den igen. Det kräver några fler dagar än jag faktiskt har haft på mig. Men jag ser det ändå som en chans till att börja skriva igen. Skitsamma om jag inte hinner i tid till att skicka in den. Jag har ändå som mål med tävlingen att komma igång med skrivandet igen. Sen om jag skulle hinna skicka in så tror jag knappast att jag vinner. Chansen minskar ju rejält när jag inte hinner fixa till texten så att jag verkligen är nöjd med den. Jag får helt enkelt bli bättre att ha koll på dessa tävlingar, och framförallt, fortsätta skriva!
 
 
Allmänt | |
Upp