Kristi himmelsfärd

Det finns ingenting bättre än röda dagar. Men det är så mycket jag inte har hunnit med idag som jag skulle ha velat. 
 
Planerna från början var att min syster och mamma skulle åka någonstans. Sara, min syster, fick inte ledigt imorgon, på fredagen, och därför blev inte det av. Nästa plan var att vi kanske skulle hitta på något på helgen. De planerna blev också inställda. Den sista planen var att om det blev fint väder sola och bada i Tumba, om det blev fult väder kanske shoppa och äta lunch. En plan som inte heller gick i lås. Mamma och Sara handlade istället blommor och fixade hemma hos Sara. Jag hade kunnat följa med men tanken på att vara i Barkarby klockan nio på morgonen en ledig dag lockade inte mig särskilt.. 
 
Det har alltså blivit en dag hemma för mig med sovmorgon och ändå hyfsat mycket gjort. Mycket som jag har skjutit upp på grund av att jag inte har mått så bra. Jag har hämtat paket, något jag har väldigt svårt för eftersom jag sällan är hemma och min Ica i Mariefred har så dåliga öppetider på spel och tobak-delen. Jag tankade bilen, postade kuvert, köpte sushi och lämnade återvinning. Jag har pratat med grannar om sånt jag har ansvar för. Jag har storstädat (i alla fall vardagsrummet). Tänkte att det är i vardagsrummet som jag spenderar mest vaken tid när jag är hemma och därför kände jag för att börja där. Jag har plockat undan massor av saker, dammat av, dammsugit och annat. Eftersom jag tog mig tiden att ha sovmorgon idag så vaknade jag inte förrän vid tolv och därför har dagen blivit kortare än jag velat. Men allt handlar om prioriteringar och jag har varit så sjukt trött på sistone. Men jag hann som sagt i alla fall med ett rum! Plus att jag faktiskt lagade mat idag. Det var också extreeeemt längesedan som jag gjorde. Kycklingwok med nudlar blev det. Sen har jag hunnit koppla av också. Det var fint här i Mariefred, solen var framme även fast det var molnigt. Därför blev det en del sittande på balkongen, njutandes av värmen och en bra bok. 
 
Läser just nu Martin Österdahls Be inte om nåd
 
Längesedan denna spis användes. Så stolt över mig själv att jag tog mig tid och ork till att laga "riktig" mat. 
 
Unnade mig själv en rosécider till maten. 
 
Förutom allting som jag har nämnt, allt som jag ändå har utfört idag. Och döm mig inte, det ovan är egentligen inte mycket, men för att vara jag och för att ha mått som jag har mått så är det väldigt mycket och tar mycket ork från mig. Bara att tanka bilen tar kraft. Och återvinningen har jag bara lämnat själv en gång här tror jag. Resten av gångerna har mamma hjälpt mig för att jag har haft återvinningen liggandes i bilen i flera veckor. Men till saken, förutom det jag har nämnt ovan så har jag ändå unnat mig en del idag också. Inte bara gjort sådant jag tycker är jobbigt och tidskrävande. Hur mycket jag än faktiskt gillar att städa. På kvällen när jag kände att det var dags att sluta städa så har jag legat i  soffan och kollat på Bones. Jag upptäckte för ett tag sedan att Bones finns på Netflix och kände att jag ville kolla om alla säsonger från början . Så nu är jag inne på säsong 2. Nu när jag ser om förstår jag varför jag gillade programmet så mycket förut. Älskar alla karaktärerna och jag kan relatera till Bones. Sen är det extra roligt när jag vet vad som kommer hända och mellan vilka, det gör det kul att typ studera de nu. För att fortsätta på ämnet att unna sig saker. Jag köpte kakor för ett tag sedan från en kollegas dotter för att stödja henne inför studenten. Älskar de kakorna. Skulle i princip kunna äta en hel låda på en kväll! Men jag ska och har bättrat mig på den fronten. I tisdags, tror jag det var, avslutade jag en C9, en slags kickstart. Jag har förbättrat mina matvanor och förbättrat mina rutiner. Men idag kände jag att det är röd dag. Jag blev ensam hemma och därför förtjänade att unna mig något extra. Därför bestämde jag mig för att ta en kopp te och sen ett fat med en kaka (okej då, två dammsugare) från varje låda. Så det åt jag medan jag kollade på Bones. Imorgon är det tyvärr jobb som gäller... Men på måndag åker jag till Spanien. 
 
 
Allmänt | |
Upp