Mål 2018

Nu har det gått ett tag på det nya året och jag har ännu inte tagit upp mina mål för det kommande året. För att kunna gå in på de nya målen måste vi blicka tillbaka tycker jag, på de mål jag hade förra året. 
 
 
 
Kortfattat hade jag dessa mål
  • Bli fit till sommaren 
  • Börja fota mer med min systemkamera
  • Börja sy
  • Sluta småäta
  • Säga nej och inte vara för snäll
 
Vi kan ju säga som så att det förra året inte blev som jag hade hoppats på. Det är väl egentligen ingen av de målen jag nådde till fullo. Men delvis nådde jag, Bli fit till sommaren och Sluta småäta. 
 
Jag jobbade ihjäl mig förra året och jag valde att lita på människor som visade sig vara annat. Min kropp är i stort behov av en nystart, både fysiskt och psykiskt. Jag villl inspirera folk. Samtidigt som jag inspirerar mig själv. 
 
 
Målen för 2018
 
 
 
Sluta småäta
Det får ligga kvar. Jag småäter i princip inte nu, men står det här är chansen nog större att jag fortsätter att hålla det. 
 
Prioritera mig själv
Är det något jag har lärt mig från förra året är det att jag måste börja prioritera mig själv om jag ska överleva. Jag måste ta en ny titt på hur jag lever och vad jag gör för att kunna fokusera på det jag verkligen vill med livet. 
 
Åka till Gotland - minst en gång
I år behöver jag det här ännu mer än andra år. Jag behöver åka dit för att kunna koppla bort och samla energi. Själv eller med andra spelar ingen roll. 
 
Röra mig mer i naturen
Löpa, promenera, sitta på en bänk. Alla möjliga sätt en kan spendera tid i naturen och låta själen få vila. 
 
Löpning
Vill detta år komma igång rejält med löpningen. Som det är nu har det gått upp och ner med löpningen beroende på tiden. Men jag har som mål under detta år att prioritera bort andra saker och att då kunna lägga mer tid till löpning som är avslappnande. Fler lopp skulle jag vilja springa också. 
 
 
 
Det ovan känns som lagom många mål och lagom stora mål för 2018. Dessa ska jag klara av och det ska vara kul, inte ett måste. Måsten är något jag också måste lära mig att lägga av med. Det finns alltid måsten i livet, men en ska inte lägga till fler än det redan finns. Saker ska göras för att det är roligt inte för att en tvingar sig själv till det för att en "måste" göra något. 
 
 
Lägg tid på sånt du vill göra och våga kliva ur boxen för att skapa förändringar. Det är det mottot jag måste, hmm vill var ju det jag ville säga istället för måste hehe, leva efter det här året. 
 
 
Allmänt | |
Upp